Matkailun asiakaspalvelija / Tourism service agent
Matkailualan perustutkinnon suorittanut matkailun asiakaspalvelija työskentelee hotelleissa tai muissa majoitusliikkeissä, valtakunnallisissa, alueellisissa tai paikallisissa matkailun myynti- ja neuvontaorganisaatioissa, matka- tai matkailutoimistoissa, myyntipalveluissa, matkailukeskuksissa, myynti- ja neuvontapisteissä, keskusvaraamoissa, liikenneyhtiöissä tai ohjelmapalveluyrityksissä.
Stadin AO:ssa on tarjolla kaksi opintopolkua, joiden kautta voi erikoistua valinnaisilla tutkinnon osilla joko hotellimaailman tai elämyspalvelujen erilaisiin työtehtäviin.
Stadin AO:ssa matkailualan koulutusta järjestetään Prinsessantien toimipaikassa (Roihuvuori).
Stadin ammattiopistoon voi hakea opiskelemaan joustavasti ympäri vuoden.
Do you want to work in the exciting and diverse tourism industry?
Tourism service agent qualification will provide you with exceptional customer service skills, knowledge of regional tourism services and skills to work efficiently and effectively in tourism and hospitality industry.
It is essential for tourism service agent to have excellent teamwork and communications skills, language skills, can show initiative, and is dependable. As the industry operates 24 hours a day, shift work is also required.
This qualification will also provide you industry knowledge and operational skills to work in a variety of tasks in different hotel departments such as Hotel’s front desk. Skilled receptionist is well organized, works well under pressure, and maintains a friendly, welcoming and a pleasant attitude throughout the work shift.
Employment opportunities include hotels and other accommodation service providers, meetings and conferences, destination resorts, national, regional and local tourism sales and advisory organizations, travel and tourism offices, sales services, information points, or transportation companies.
Helsinki Vocational College
Admissions Office
tel. 09 310 89318 (mon–fri 10–14)
hakijapalvelut@edu.hel.fi