StadinAO / Oppisopimus / Haussa olevat oppisopimuskoulutukset / Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (julkishallinto)

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (julkishallinto)

Kunta-alalle suunnattu koulutus palveluiden kehittämiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen, jossa osallistujat suorittavat liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osan ”Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu”.

Koulutuksen orientaatio on 28.11.2024 kello 13–15. Koulutuksen järjestäjänä toimii Stadin ammattiopisto, koulutus toteutetaan yhdessä Omnian kanssa. Koulutuksen arvioitu kesto on noin 6 kuukautta.

Koulutus toteutetaan oppisopimuksella omissa työtehtävissä työelämälähtöisesti.

Koulutuksen tavoite

Tavoitteena on, että työskentely kehityshankkeen parissa kumuloituu moninkertaisena työnantajan ja työyhteisön hyödyksi.

Koulutuksessa opitaan

  • hyödyntämään palvelumuotoilun menetelmiä
  • ymmärtämään asiakaskokemuksen merkityksen organisaation toiminnalle
  • kehittämään palveluita käytännönläheisesti
  • tehostamaan työskentelyä asiakasrajapinnassa
  • kuuntelemaan asiakkaan ongelmia ja ratkaisemaan niitä rakentavasti
  • ratkaisemaan oman organisaation haaste asiakaslähtöisesti, josta on aidosti hyötyä organisaatiolle.

Tutkinnon suorittamisen edellytykset

Työskentelet asiakasrajapinnassa ja haluat kehittää palveluja sekä hyödyntää asiakastuntemustasi. Sovi koulutukseen hakeutumisesta esihenkilösi kanssa.

Koulutuskokonaisuus koostuu

  • Suunnitellusta ja ohjatusta työelämässä oppimisesta.
  • Kolmesta Teams:ssa toteutettavasta koulutuspäivästä: 10.12.2024, 11.3.2025 ja 6.5.2025.
  • Ohjaustapaamisista ja näyttöjen toteuttamisesta omassa työssäsi.

Miten opit työssä?

Kehityshankkeet suunnitellaan konkreettisiksi ja käytännönläheisiksi, ja ne liittyvät opiskelijan työnkuvaan/työtehtäviin. Kehityshankkeet pyritään rajaamaan riittävän tiiviiksi kokonaisuuksiksi siten, että niiden toteuttaminen työn ohessa on mahdollista. Tavoite on, että työ ja opinnot muodostavat synergisen vuorovaikutuksen limittyen ja nivoutuen yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi hyödyttäen toinen toisiaan. Suurin osa tekemisestä kehitysprojektin parissa tapahtuu lähipäivien välissä, joten työpaikalla tulee löytää tarpeeksi työaikaa kehitysprojektin eteenpäin viemiseksi.

Sitoutunut ja motivoitunut työpaikkaohjaaja on opiskelijan keskeinen kumppani oppisopimusopintojen menestyksekkäässä suorittamisessa. Työpaikkaohjaaja sparraa ja tukee opiskelijaa sekä antaa vinkkejä, jakaa kokemuksia ja antaa palautetta säännöllisissä ohjauskeskusteluissa.

Opintojen aikataulu

Osallistut työpaikkaohjaajasi kanssa viikolla 48 opintojen suunnitteluun (henkilökohtaistaminen) ja perehdytte vastuukouluttajan kanssa tarkemmin koulutuksen kokonaisuuteen.

Oppisopimusaika on 10.12.2024 – noin 10.6.2025.

Halutessasi voit suorittaa koko liiketoiminnan ammattitutkinnon, jolloin oppisopimusaika on noin 1 vuosi.

Hakeutuminen

Hakeudu koulutukseen viimeistään 22.11.2024.

Täytä hakeutumistietosi tämän Wilma-linkin kautta.

  1. Valitse hakemuksen käsittelijäksi Heinonen Virpi.

2. Kirjoita ”Oppisopimuksen lisätietoja” –kohtaan:

  • Työsuhteessasi noudatettava työehtosopimus
  • Viikoittainen työaika (h/vko)
  • Jos työsuhteesi on määräaikainen, mihin asti määräaikaisuus on?
  • Jos työsuhteessasi on menossa koeaika, mihin asti se on?
  • Oppisopimuksen työnantaja-allekirjoittaja ja hänen sähköpostiosoite.

Lisätietoja antaa

Virpi Heinonen
p. 040 504 6535, virpi.heinonen@hel.fi